vrijdag 26 februari 2010

Onder Water


Mijn Onder Water quilt is af. Eindelijk mag ik wel zeggen. Bij de eerste presentatie bij Texplosions bobbelde het van alle kanten en was ik ook niet echt blij met de erbij gekregen lapjes en het feit dat ik ze er allemaal in verwerkt had. Het was heel onrustig. Het blijft natuurlijk een kleurrijk geheel maar er is meer eenheid gekomen. Bij de blauw/groenen heb ik met krimpstof gewerkt. Ewn hwlft met 15% krimp, de andere met 30% krimp. Het werkt fantastisch, alle stoffen kun je zo verwerken.
Het thema was deze keer onder water. Voor mij is dat als ik dit gedicht lees van Kader Abdollah. Het stond in de volkskrant de dag voor mijn man's crematie. Telkens wanneer ik dit lees, duik ik onder.

Gisteren trouwens voor de eerste keer dit seizoen in de tuin gewerkt. Lekker alle Annabellen aan de voorkant gekortwiekt zodat straks de crocusjes goed te zien zijn. Uiteindelijk bleek dit Pierre's laatste cadeau voor mij te zijn geweest. Een cadeau dat ik ieder jaar weer opnieuw krijg.

3 opmerkingen: