maandag 15 maart 2010

Boekenweek


Gisteren met het boekenweekgeschenk de trein in, samen met héél veel anderen. De mazzel is, dat ik in het eind van het land zit en dus een startpunt van de trein heb, dus een zitplaats. Zoals Cruyff zei; elk nadeel heb se voordeel. Maar goed, ik wilde graag naar de tentoonstelling van Der Blauwe Reiter. Ook weer samen met véél anderen. Enfin, na 'n uurtje in de rij was ik binnen. Wow, wat een kleuren sprongen je tegemoet. Zoals bijgaand schilderij van Alexsey von Jawlensky. Het heet Rijpheid en ik heb er lang naar staan kijken. Zo simpel en zo sterk. Dit moet je in het echt zien. De tentoonstelling loopt nog tot in mei.

Dan was er nog een tentoonstelling over haut couture. Schitterend vormgegeven en met stukken van de grote modehuizen uit 2009. Dan kun je van dichtbij zien hoe zij textiel verwerken. Ongelooflijk.
De bijgaande catalogus heb ik niet gekocht want uitgerekend de nieuwe modellen stonden er niet in. Jammer.
De catalogus van Der Blauwe Reiter is daarentegen wel heel goed. Alle geëxposeerde doeken staan er in plus gedegen achtergrond informatie. Aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten