vrijdag 2 juli 2010

van alles


Ik zie dat mijn berichtje over batikken het laatste geweest is. Tijd om bij te praten. Ik heb een paar shawls gevilt. De ene met lontvilt, de andere met naaldvilt. Het voordeel van de laatste is dat je er goed letters van kunt knippen, die op een zijde ondergrond vast gevilt waardoor je een heel persoonlijke shawl krijgt. Nadeel is dat je de zijde eerst verft waarbij het vilt bijna niet meekleurt en de shawl nog eens in een wolverfbad moet waarbij soms de kleur van de zijde meeveranderd.
Verder ben ik zowel weer eens in Parijs geweest als ook voor de eerste keer naar New York. Wat is die laatste een vibrerende stad. Daar gaat het leven echt dag en nacht door. En tot mijn grote verbazing is die stad groen. Veel bomen, parken, overal kleine oasen in de metropool. Misschien is het daardoor dat de mensen ondanks het stadse niet echt gehaast lijken en uitermate vriendelijk.
Op dit moment is het buiten ruim 30 graden, vandaar dat ik nu weer eens iets schrijf, en ben ik bezig wat verf op te werken zoals op bijgaande lap. Die heb ik eerst geverfd met halfverdikte rode en gele verf, gespoeld, gewassen en weer in de soda gezet. Toen met blauw erop gezeefdrukt. Daarna met bleekwater diezelfde zeef afgedrukt en het japanse teken voor vuur. Die laatste liep veel te veel uit. Na het drogen heb ik daar hetzelfde sjabloon, nu met gele verf gebruikt. Spontaan ontstaan vind ik het mooi geworden.



2 opmerkingen:

  1. leuk weer eens van je te lezen. reislustig type hoor. maar fijn dat je geniet van alles wat je doet. je lap is mooi geworden.
    groetjes,
    ina.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen dat de tripjes goed zijn bevallen. Ik zou ook wel eens in New York willen kijken.

    Je lap is prachtig

    Corryna

    BeantwoordenVerwijderen